torsdag 31 juli 2014

Juli Rapport

Juli är till ända och dags för en ny månadsrapport. Det har varit mycket att sätta sig in i det nya jobbet och hitta bostad så aktiviteten på bloggen fortsätter att vara låg. Har tittat på Castellum och hoppas komma med ett inlägg så småningom. Det blev dock inköp även om det verkar ha varit lite för tidigt då aktien har fortsatt ner.


Det blev som sagt inköp av Castellum. Jag köpte för lite högre kurs än vad jag satt som riktmål men jag fortsätter att ta den kostnaden för att få mer stabilitet i portföljen. Flytten av mina mid och small cap bolag har fortsatt och kommer med största sannolikhet att vara klar som plannerat i September. Fram tills dess blir det bara inköp av large cap bolag. Det hat kommit en dip den senaste tiden och forsätter den ett tag till så kommer jag att köpa mer i Industrivärden och/eller Castellum men det blir till mina riktkurser om 121,1 respektive 108,1 kronor per aktie.

Protector har fortsatt att gå bra och har fått sällskap av Telia (samt av vissa fonder). Tillväxtportföljen har därfår gått mycket bra och är nu uppe på en tillväxt om 8,2% (6,0%). Likviditeten har sjunkit till 8,7% (11,1%) efter inköpet av Castellum.

Investeringsportföljen har också fått bra draghjälp av Protector Forsikring och är nu upp 7,0% (4,3%) sedan början av året. Då det inte har varit lönt att flytta över ett tillräckligt stort antal Doro från tillväxtportföljen har likviditeten ökat någpt till 1,2% (-0,2%).

Spekulationerna går inte så bra just nu men jag fortsätter tro på en rapport effekt i Doro från dessa låga nivåer. Portföljen har ökat 44,9% från årsskiftet. Då jag inte skriv ner vad tillväxten låg på i Juni rapporten får jag jämföra med Maj då tillväten låg på 42,5%. Inga köp eller försäljningar har gjorts så lokviditeten fortsätter att vara hög 66,6% (67,0%).

Den totala aktieportföljen är nu upp 11,2% (7,7%) medans likviditeten har sjunkit tillbaka till 12,9% (16,5%).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar