torsdag 3 juli 2014

Juni Rapport

Det har hunnit med en del sedan senaste månadsrapporten. Lite aktieaffärer och sedan har jag bytt jobb och flyttat. Den låga aktiviteten kommer därför att fortsätta ett tag. Men det är inte det bloggen handlar om. Nu är det dags att uppdatera om portföljutvecklingen.



Juni har varit lite stiltje för min portfölj. Det blev inköp av en ny aktie, Industrivärden. Det blev till ett något högre pris än vad jag ville köpa men för att göra det en mer stabil tog jag den kostnaden. Jag sålde även av en del av mitt Protector Forsikring innehav vilket har gjort att jag kunat köpa över mycket av mina Doro till investeringsportföljen. Jag hoppas vara klar med den grundläggande omstruktureringen av portföljen i September. Så lite valoro på börsen skulle vara bra.

Tillväxtportföljen låg 6% (5,6) plus vid slutet av månaden. Likviditeten har ökat till 11,1%. Det finns som många andra bloggare reda skrivit inte mycket att köpa så likviditeten kommer nog att öka ett tag till. Problemet är att jag inte har så mycket tid att titta på stora bolag, de tar längre tid än småbolag.

Investeringsportföljen gick ner lite 4,3% (4,6%) i Juni Doro fortsatte att sjunka under månaden. Det har dock kommit en liten rekyl under veckan vilket har varit välkommet. Likviditeten fortsätter att vara låg -0.2% och kommer att vara så tills omstruktureringen är färdig. 

Det skedde även lite affärer i den spekulativa portföljen under månaden. Jag sålde mitt lilla innehav och köpte på mig några Doro då jag tycker att kursen kring 29,5 var allt för låg. Hoppas att den rekyl vi sett de senaste dagarna fortsätter. Jag fortsätter dock att hålla en hög likviditet på 67%.

Den totala portföljen har också gått lite kräftgång och var vid månadsskiftet upp 7,7% (8,4%). Likviditeten är hög kring 16,5%.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar