måndag 29 september 2014

Bloggens framtid

Nu är jag tillbak från min semester. Den haf varit mycket avkopplande och bra. Jag har haft mycket tid att tänka över min framtid och mitt liv. Något jag har beslutat mig för är att försöka bli lite mer aktiv med mitt bloggande. De sensate 1 1/2 året har varit mycket stressfullt för mig och det har haft en påverkan på min blogg och mitt investerande. Jag har arbetat under mycket stressfulla förhållnaden men har nu bytt jobb och med en månads semester i baggaget känner jag mig bättre. Vad gäller bloggen har det mest varit att försöka hålla den vid liv.

Jag passade på och läsa några böcker under min semester. Jag tänkte börja att skriva lite om dem. Den första boken jag läste var The Richest Man in Babylon, den tar upp sju grundläggande begrepp om hur man skaffar sig en förmögenhet. Efter att jag kommer med min månadsrapport tänkte jag börja skriva om dem.

Jag läste också en bok som heter Value Investing - From Graham to Buffett and Beyond. Den tar upp grundläggande begrepp om value investment och går igenom tre metoder att beräkna värde. Boken har också fått mig att helt ändra uppfattning om Goodwill och fått upp ögonen mer för Moat's. Jag kommer nog att skriva lite mer om det fram över (Goodwill kommer definitivt att få ett injägg på bloggen).

Jag har även en del företag som jag vill titta mer på. Jag ska försöka använda metoderna som tas upp i boken om Value Investing för att bättre förstå och lära mig dem.


2 kommentarer:

  1. Kul! Ser fram emot välskrivna inlägg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, hoppas att jag kan leva upp till de förväntningarna.

      Radera