måndag 16 juni 2014

Sålt Protector Forsikring

Kanske en lite klick vänlig rubrik då Protector är populär bland måna bloggare. Nu har jag inte sålt hela mitt innehav utan en del av mitt innehav, närmare bestämt ungefär 1/4 del. De som följer min blogg noga kommer ihåg att jag köpte in Protector till min spekulativa portfölj, ett innehav som "såldes" vidare till min investeringsportfölj, det är det innehavet som har sålts av nu. Aktierna köptes in till ett kurs på 26.40 NKR och såldes till 36 NKR. Huvudanledningen är att mitt Protector innehav var över 25% av min totala aktieportfölj efter den senaste tidens kursuppgång. Den andelen är nu nere kring 20%. Min syn på Protector har inte förändrats och de aktier jag nu har kvar är mer lånsiktiga och kursen måste fortsätta en bra bit upp innan de blir aktuella för försäljning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar