söndag 2 februari 2014

Diagram i OpenOffice - GoogleDoc

Som några av er kanske lade märke till kom det tre inlägg i rad från mig igår. Det var tillslut bara ett då jag lite sent uptäckte några mistag i mitt inlägg. Misstagen härrör till OpenOffice och de diagram som man gör där. Av någon anledning så kommer de inte ut bra i bloggen. Det går bland annat inte att kopiera och klistra in hela diagrammet (med diagram förklaringen). Diagamen skapar stor oreda och ändrar formateringen i det man skrivit.

Jag försökte även använda diagram funktionen i Google Documents. Inte ens deras diagram kan kopieras och änvändas i bloggen då de inte syns. Detta är egentligen konstigare än att OpenOffice inte fungerar då Blogger tillhör Google.

Någon som använder diagram från något av dessa program och vet hur man kan få det att fungera?

2 kommentarer:

  1. Fråga bloggaren "Ägamintid" han lägger upp diagramlänkar separat i texten

    /Anders

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jag har nu lärt mig hur det fungerar.

      Radera